20120502



Det fungerer ikke sådan her:

Du spiller et kort,
jeg spiller et kort

Dertil har vi kendt hinanden alt for længe, dertil har jeg lastet mit virke alt for længe; du har trukket dig selv igennem en årrække af hidsige pigeskrig, oprigtigt mente forbi, igennem sete handlingsfortielser og en særlig slags kronisk kontrolmani, jeg har svøbt dit hjerte i og lagret vores begge i

Det er ikke en tyv i natten, det er en hånd der lister sig sirligt ind i min mund og begiver sig videre ned mod mavens trygge rum; jonglerer med diverse minders logi og med en motorcykels kilometertal vender hele legepladsen op på et splitsekund og sætter alt i ild

En flyvemaskines rasende kraft og en hovedpine i din tankevirksomhed som tolv sløve søløver der lægger sig på dine sovende fødder og beder dig om at tage den med ro, sætte stormen på retreat og forlange intet andet end søvnen, bare den evigt gentagne forsikrede tro
på at vågne op i morgen og se,
jeg har ikke rykket mig en meter, jeg lægger stadig i min ske,
hvordan jeg troligt sidder ved din gadedør og kigger op, kradser med kridt og vejr og vind, ser dig gå med stok og sejl
i os ind 

2 kommentarer:

  1. Jeg elsker det. hold kæft hvor er det flot. fuldstændigt.

    SvarSlet
  2. TUSIND TAK.
    Sikke et kompliment at vågne op til.

    /Silke

    SvarSlet