20111122

det blæste efter du tog afsted
jeg stod af bussen det samme sted jeg plejer hvor ellers kan man spørge sig selv om
og jeg går over gaden i en målrettet gang for at undgå at blive kørt ned af modkørende bilister eller cyklister det kan ligeså godt være mig i morgen
jeg går op på tørreloftets endeløse etage og forkrumede for små trapper og mærker på mine linneder der næsten er tørre jeg pakker det hele hurtigt og koncentreret i poser fra parforholdets ultimative test og går ned igen
jeg har købt en ny the nede i netto for nogle uger siden men alligevel er det først nu jeg drikker den med citron og rigtig fin duft det er som om jeg bliver lidt mere rask hver gang jeg drikker den så jeg har drukket fem kopper i dag af franske duraplex glas og strøget jeg har strøget i halvanden time i dag en hel samling af linneder ligger på kommoden det er ligesom at være med i en film eller en bog om marie antoinette med alt det linned jeg har stablet i dag

Ingen kommentarer:

Send en kommentar