20110222

Confetti

Der kommer en gammel mand ind i butikken, og jeg elsker at betjene ældre mennesker, for de er venlige og grå i tøjet, men ræverøde i hjertet. 
Han skal have en sæbe dispenser, den pinke fra Zone, Confetti. Han kom til at ødelægge sin venindes, den gik i hundrede porcelænsstykker på badeværelsesfliserne: "Det kunne den ikke holde til", så nu må han såklart købe en ny, og jeg smiler og er ungpigefin og spørger, om jeg ikke skal pakke den ind. Han tager sig til mund og ak og ve, vil jeg virkelig det. 
"Hun begynder at græde, når hun ser den indpakning", og ja, det er nogle rigtige fine farver, det er det ligegyldigt, hvilken kunde, jeg betjener, men måske lige netop der omkring, var de som sensommerefterårsforelskelse og som at se igennem nye briller med rigtig styrke. 
"Det var vel nok godt, jeg mødte dig", siger han til sidst.

1 kommentar:

  1. det er også lidt som at få confetti i fjæset at læse. altså. den fine glimtende gennemsigtige slags. Man kan mest finde det i neglelak.

    dyu er god til de skrøbelige billeder. Det er det jeg kalder spindelvæv

    SvarSlet