20110129


Hvordan overlever man

Jeg løber en tur. Jeg tager frisk luft. Jeg lufter ud, jeg åbner vinduer. Jeg står i det og en dreng går forbi, han har en sixpack i venstre hånd og vinker med højre. Han smiler, så jeg smiler. Jeg skærer avocadoer, bagefter tager jeg opvasken. Jeg gemmer nogle ting i mit skab. Jeg cykler en tur. Jeg cykler en tur ned til byen, jeg trækker min cykel op ad gaden, jeg cykler ned igen. Jeg venter på grønt lys. Jeg tager toget. Jeg betaler prisen, jeg køber kaffe, jeg drikker den, inden den bliver kold. Jeg tænder en cigaret midtvejs. Jeg får femten minutter. Jeg træder over din dørtærskel, og der går lang tid, inden jeg træder den ned igen. Mine støvler står i din gang, jeg hænger frakken på plads. Jeg låser nøglen inde, jeg gemmer mig væk fra det her. Så springer jeg nogle dage over. Jeg bevæger mig langsomt, måske får du mig til at løbe igen senere. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar